search-icon close-search-icon
0
cart-icon close-cart-icon
Meny
Varumärken

Frågor & Svar / FAQ

Vanliga frågor & svar / FAQ

Fråga:

-Vilka är Chip n Play?

Svar:

-Chip n Play är en reparationsfirma som innehar F-skattsedel och är moms registrerade. Chip n Play startades 2002 ombildat 2009 till Aktiebolag och har haft samma ägare hela tiden. Företaget startade med att "modifiera" eller "chippa" spelkonsoler men pga legaliteten bakom detta har företaget engagerat mer fokus på lagning av mobiltelefoner, spelkonsoler, datorer, surfplattor och mycket mer.

Fråga:

-Vart kan jag laga min telefon?

Svar:

-Vi kan laga alla mobiltelefonmodeller som det skrivet om på vår hemsida med vissa undantag. Ibland händer det att vissa delar inte går att beställa hem då dem inte tillverkas längre eller så kan det i andra fall vara långa leveranstider. Om du inte kan se lagning av din telefon på vår hemsida kan vi rekommendera att du kontaktar oss på telefon eller mail.

Fråga:

-Använder ni alltid originaldelar?

Svar: 

-Nej, det är inte alltid säker att äkta originaldelar fortfarande tillverkas till vissa mobiltelefonmodeller eller att dem är tillgängliga för inköp. Exemeplvis har vi aldrig Apple certifierade delar då Apple undviker att sälja dessa delar till verksamheter som inte är Apple auktoriserade. 

Fråga:

-Hur går det till när man skall laga sin telefon?

Svar:

-Vi erbjuder drop-in alla vardagar 10-18, samt lördagar 11-14. Man kan även välja att boka tid för lagning men då måste man höra av sig till oss i god tid via mail ca 24-48 timmar innan inlämning. När man lämnar in sin telefon, eller övrig elektronik, på lagning kommer vi att höra av oss till dig på sms eller mail när lagningen är klar. 

Fråga:

-Hur lång tid tar det för min telefon att bli klar?

Svar:

-Hur länge det dröjer för en lagning att bli klar beror på vad det är för typ av lagning och hur många ärenden som ligger väntandes på kö. Är det viktigt att det skall bli klart så snabbt som bara möjligt då kan man välja till att betala extra för expresslagning. Det kostar 100 kr extra för express vid lagning av en telefon och 300 kr för övriga lagningar.

Fråga:

-Vad händer om min telefon går sönder under lagning?

Svar:

-Ibland händer det att en telefon har dolda fel som man inte hittar tills man har öppnat telefonen, upptäcker vi felet meddelar vi dig om det. Det finns telefoner som t.ex. Samsung som har baksidan gjord av glas. Skall man byta ut skärmen på dessa när baksidan är sönder så kan baksidan spricka helt. I det fallet blir vi ersättningskyldiga och lagar utan extra avgift.

Fråga:

-Hur fungerar det med Garanti?

Svar:

-Vi erbjuder alltid 3 månaders funktionsgaranti efter alla reparationer som inte är förbukningsvaror. Vid ett garantiärende måste din vara lämnas in för värdering och felsökning så det kan bedömas om garantin är giltig. Om garantin inte blir godkänd kan vi erbjuda rabatterade priser för lagning. Du kan läsa mer om hur det fungerar med garanti bland våra köpvillkor.

Powered by Talex e-handelssystem & e-handelslösning